czwartek, 30 czerwca 2022

Kardigan na lato

 Ten bardzo ciekawy i piękny kardigan to nowy projekt Renatki Witkowskiej, który miałam przyjemność ostatnio testować. Tym razem od razu przejdę do sedna sprawy czyli zdjęć:)

 Jak to u mnie bywa, największy problem miałam z doborem włóczki. Nie chciałam robić nowych zakupów bo wiadomo, że nie skończyłoby się na jednej włóczce:) Pozostało więc przejrzenie moich "skromnych" zapasów i wybór padł na włóczkę Sonata z Aniluxu. Jej skład był bardzo zbliżony do zalecanych nici przez Projektantkę.

 W swoim składzie ma bawełnę  i wiskozę. Bawełna jest dość matowa ale nitka wiskozowa jest błyszcząca i właśnie ona nadaje włóczce ożywczego pazura i pozytywnie nastawia.


Ponieważ wzór na kardiganie przypomina plaster miodu więc kolor żółty a może nawet jasna musztarda jest jak najbardziej odpowiedni do tego projektu.

Mam nadzieję, że pszczoły nie pomylą mnie z ulem:)))

Pracę zaczęłam oczywiście od zrobienia próbek. Rozmiary drutów to 3mmm, 3,5mm i 4mm.

Najbardziej odpowiedni był rozmiar 3,5mm.

Tutaj w trakcie tworzenia

Projekt zawiera aż 7 rozmiarów i kilka wariantów jeżeli chodzi o dopasowanie.

Ja robiłam wariant bez modelowania talii. Od pach dziergałam już na prosto i tak wygląda na ludziu:)

a tak prezentuje się tył

Chcę podkreślić, że sam wzór jest bardzo dobrze opracowany i każdy może wybrać odpowiedni rozmiar dla siebie. Wersje testowe można zobaczyć na Ravelry a także na blogu Dziergawki

  Wzór do nabycia jest TUTAJ

To bardzo udany i intrygujący projekt,  dzierganie idzie szybko i daje wiele przyjemności więc z czystym sercem mogę go polecić każdemu kto potrafi robić na drutach. 


Serdecznie dziękuję Renatce, że mogłam wziąć  udział w testowaniu oraz za świetną współpracę przy tworzeniu tego słonecznego letniego wdzianka:)

Podsumowanie

Wzór: Cardigan for summer

Włóczka: Sonata  Anilux 70%-bawełna, 30% wiskoza. Niestety ale już jej nie produkują. 

Zużyłam 280g, niecałe 3 motki.

Druty: KP 3,5mm


A dla wszystkich odwiedzających po polnym kwiatku z Roztocza:)

Pozdrawiam!

HB

11 komentarzy:

  1. Co prawda na drutach kiedyś robiłam, od zawsze marzył mi się taki sweter z dziurami. Lubię też kardigany, choć zdecydowanie nie na lato. Niestety robię luźno zwłaszcza prawe oczka, więc jak dla mnie to by musiały być druty NR 4. Sam wzór mi się podoba i chwała Ci za to że go przetestowałaś.
    Polnymi kwiatkami się częstuję bo ja lubię :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kardigan piekny, bylam pewna że to szydelko, dobra testerka z Ciebie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ten kardigan i Twoja słoneczna wersja. Znam tę włóczkę, raz z niej robiłam, to połączenie bawełny z wiskozą, matowości z połyskiem sprawia, że wygląda świetnie. Czemu więc zniknęła z rynku zamiast rozwinąć paletę o inne kolory? Szkoda. Polne kwiaty zachwycające:-) Serdecznie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny i jaki nietuzinkowy kolor :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny słoneczny kardigan, idealny na lato zarówno jeśli chodzi o kolor jak i wzór, bardzo udany projekt.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobrze prezentuje się na człowieku :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bożenko przepiękny ażurowy kardigan. Śliczny, ciepły kolor wybrałaś. Pięknie prezentuje się na modelce jak i sama modelka w nim :). Idealny na chłodniejsze, letnie wieczory :).
    Buziaki kochana!
    PS. Kocham polne kwiaty!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na lato doskonały i pięknie wykonany.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kwiatek z Roztocza chętnie wezmę, weź też sobie kilka ode mnie z łódzkiego, na wymianę ;)) Apetyczny plaster miodu ten kardigan w Twoim wykonaniu :)) (Też wybrałam ten model)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna włóczka, kolor jest tak soczysty, tak miły dla oka, że z radością podziwiam Twój piękny kardigan. Kupiłam sobie ten projekt i też kiedyś go wydziergam, bo bardzo mi się podoba i wiem, że z instrukcjami Renaty można zrobić wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe dziurki. Taki kardigan narzucony na plaży, na kostium kąpielowy będzie wyglądał rewelacyjnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń