wtorek, 26 lutego 2019

Szaraczek

Jeszcze w ubiegłym roku chwaliłam się, że zaczęłam dziergać sweterek. Potem jak to u mnie się zdarza inne ważniejsze projekty wysunęły się na pierwsze miejsce a sweterek potulnie usunął się w kąt. Dopiero w święta przyszła właścicielka upomniała się o swoje i prace ostro ruszyły.  Owocem tych prac jest ten oto sweterek.

 Kołnierz można wyłożyć lub podnieść i otulić szyję w razie zimna.



Zamieszczam też kilka zdjęć w trakcie pracy nad szarakiem.

Aby rękawy miały równą długość robiłam od razu dwa, na jednym drucie

i jeszcze zbliżenie na wzorek, który można znaleźć tutaj

Plisy wykonałam dwustronnym dżersejem.  

Brakuje jeszcze guzików ale przyszła właścicielka zobowiązała się je zakupić:)

 i ostatni rzut na całość

Do zrobienia sweterka użyłam druty 4,5mm a włóczka to Karisma Dropsa col44.
Ponieważ to 100% wełny więc sweterek jest cieplutki. Mam nadzieję, że będzie pasować:)

Dziękuję wszystkim za odwiedziny oraz przemiłe komentarze:)





19 komentarzy:

  1. Świetny jest, uwielbiam takie kołnierze-golfy, sama mam podobny na swoim koncie. Bardzo fajnie wygląda w tych szarościach , ale wełna to chyba jednak nie moja bajka :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to włóczka też troszkę kąśliwa ale przyszła właścicielka stwierdziła, że jej to nie przeszkadza. Pożyjemy, zobaczymy:)
      Dziękuję za miłe słówko!
      Serdeczności:)

      Usuń
  2. O rany, ale piękny!!!!! Bożenko dbaj o swoje ręce bo są bezcenne - takie cuda nimi tworzysz! Sweter niesamowity!!!! Piękny fason, kołnierz, te detale, wzorki - cudo :))) Kolor super, chociaż w każdym odcieniu ten fason dobrze by wyglądał :)). I do tego cieplutki!!! Uściski kochana!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana Justynko! Ty to potrafisz człowieka dowartościować:) Nareszcie wiem ile warte są moje ręce chociaż nikt z najbliższych tego jakoś nie zauważył:)))
    Cieszę się niezmiernie, że sweter się podoba. Grzeje jak kaloryfer:) Idealny dla zmarzluchów:)
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny sweter! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i piękną pochwałę:)

      Usuń
  5. Piękny sweterek, bardzo elegancko się prezentuje! Ja lubię takie szaraczki, bo do wielu części garderoby pasują. Podziwiam Twój zapał do drutów, ja kiedyś... dziś już małe formy, a nawet malutkie.
    Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie da się ukryć. Kocham druty:) Chociaż inne uzależnienia też są mi nieobce:)
    Masz rację - kolor szary jest bardzo uniwersalny. A może wrócisz do drutów? chociaż Twoje małe i malutkie formy mają wielkie i ogromne serca:)))
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się ten sweter podoba. Wszelkie detale i staranne wykonanie dodaje mu klasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Renatko! Wiesz, że jesteś ekspertem w dziedzinie drutowej więc takie słowa uznania dla mojej sweterkowej twórczości to dla mnie wielkie wyróżnienie. Dużym wyzwaniem dla mnie były dziurki w podwójnej plisie ale dałam radę:)
      Dziękuję z całego serca:)

      Usuń
  8. Przepiękny sweterek ! Bardzo lubię ręcznie robione swetry , ale nie bardzo mi wychodzą :) Swego czasu jakieś tam sweterki powstały dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję!
    Jeżeli robiłaś już małe ciuszki to warto pokusić się o zrobienie czegoś większego. Może za pierwszym razem coś nie wyjdzie ale następne wyroby mogą być już całkiem, całkiem:)
    Fajnie, że powiększyłaś grono moich obserwatorów:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowicie piękny szaraczek!!! Lubię ubrania w tym kolorze, więc tym bardziej przypadł mi do gustu. Mam nadzieję, że przyszła właścicielka będzie godna tego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Godna to będzie ale czy będzie pasować to już wkrótce się okaże:)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Sweterek prezentuje się cudnie. Lubię takie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Elegancki i cieplutki ten szaraczek, bardzo mi się podoba, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń