sobota, 8 stycznia 2022

Tunika Still Light

 Serdecznie witam wszystkich w Nowym Roku i życzę zdrowia i wszystkiego dobrego!

Nowy rok, pierwszy post ale częściowo dotyczy jeszcze poprzedniego roku kiedy to wydziergałam tunikę Still Light ale nie wiedzieć czemu zapomniałam ją przedstawić. Dopiero jak właścicielka stwierdziła, że może by trochę ją przerobić to sobie o niej przypomniałam.

Problem był dekolt, który po prostu był za duży. Na zdjęciach poniżej widać jak się rozjeżdża.

 Tunikę robiłam od góry, więc kończyła się na dole.  Aby ją poprawić, należałoby praktycznie spruć całość i zrobić od nowa a to wcale mi się nie uśmiechało. Trochę poszperałam w necie i znalazłam stosowne rozwiązanie. Wyprułam jeden rząd u góry tuż za ściągaczem a uwolnione oczka ponownie nabrałam na druty. 

Teraz już spokojnie robiłam do góry redukując liczbę oczek i tym samym zmniejszając podkrój dekoltu. 

Po ostatecznym zamknięciu oczek, dekolt wygląda tak:

i jeszcze tył

a tak prezentuje się w całości


Teraz przyszła kolej na detale więc zaglądamy do kieszeni w nadziei, że może coś tam się znajdzie:)

 
Jeszcze trochę głębiej 

Ostatnia deska ratunku, może zaplątał się jakiś złamany grosik czyli wyciągamy kieszeń i ???

Tak zaczynają wyglądać moje kieszenie:(

Mam nadzieję, że u Was to trochę lepiej wygląda.

Tunikę zrobiłam wg  tego   wzoru. 

Włóczka to Alize Lanagold Fine kolor 586 czyli butelkowa zieleń. Na zdjęciu jakoś tej zieleni za bardzo nie widać ale marny ze mnie fotograf.

Ile włóczki zużyłam nie pamiętam. Rozmiar drutów to tak w granicach 3,5mm może nawet 4mm.

Na dziś to wszystko. Dziękuję za odwiedziny i przemiłe słowa w komentarzach.

Gorąco pozdrawiam

HB

22 komentarze:

  1. Niesamowite, że ta piękna i starannie wydziergana tunika pojawiła się wcześniej na Twoim blogu. Dobrze, że dzięki poprawce dekoltu można ją teraz zobaczyć. Wspaniały kolor, dobrze widać głębię tej zieleni, turkusu. Sam projekt jest świetny, a Twoja wersja wspaniała:-) Niech spełniają się nam Noworoczne Życzenia, zdrowia, pomyślności, obfitości i szczęścia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mario! Sama nie wiem jak to się stało ale fakt, że troszkę odpoczywała na rezerwowej półce. Zapewne parę razy była noszona ale przez ogromny dekolt więcej odpoczywała niż pracowała. Teraz wszystko już pasuje i Córcia jest przeszczęśliwa 🙂

      Usuń
  2. Odwzajemniam życzenia, niech się spełnią.Tunika jest wspaniałą.Nie lubię poprawek ale co zrobić.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie przepadam za poprawkami ale tak się dzieje jak nie ma możliwości robienia przymiarek w trakcie dziergania.
      Dziękuję za pochwałę i pozdrawiam😌

      Usuń
  3. Bardzo ładna tuniczka! Prostota i elegancja! Nawet fajnie wyglądał ten szeroki dekolt, no ale rzeczy są do noszenia, dla ludzi a nie na manekiny ;) Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego dobrego życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Szkoda aby tyle pracy się zmarnowało. Wystarczyła drobna korekta i pełnia szczęścia🤩

      Usuń
  4. Ale super, tunika ładniejsza niż pierwowzór. Korekta dekoltu, moim zdaniem, wyszła jej na dobre. Kolor rewelacja. Kieszenie nadają fajną formę dołowi tuniki. Bardzo w moim guście;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginał też jest piękny, dlatego wzbudził moje zainteresowanie. Fason prosty ale kieszenie przykuły moją uwagę. Być może wykorzystam ten sposób robienia ich w innym projekcie.

      Usuń
  5. Tunika bardzo ładnie wygląda na modelce. Kolor również ma wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zachwycona tą tuniką. A poprawa dekoltu wyszła jej zdecydowanie na dobre. Kiedyś jak jeszcze dziergałam na drutach spotkałam sie kiedys z takim sposobem poprawy. Podziwiam bo osobiście nie cierpię poprawek, zwłaszcza takich. Ale w tym przypadku wyjścia nie było!!
    To dzierganie na drutach ma tylko jedną wadę. Stosunkowo długo trwa, więc jak ktoś się za to zabiera to spoko miesiąc nie jego, ale efekt wart był poświęconej pracy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu 😊
      Trochę to trwało zanim ją wydziergałam ale szczęśliwi czasu nie liczą:) Natomiast taką korektę robiłam po raz pierwszy i przyznam, że na początku miałam obawy czy się uda ale jak już zaczęłam to poszło bez problemu i szybko.

      Usuń
  7. Bożenko kolejny raz zaskakujesz. Tunika piękna!! Wygląda na ciepłą i bardzo wygodną :). Ja również uważam, że poprawki wyszły jej na dobre :). Ślicznie leży na modelce :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tunika jest bardzo wygodna i "modelka" jest nią zachwycona😄
      Ja cieszę się że poprawka się udała.
      Dziękuję Justynko za takie budujące słowa:)))

      Usuń
  8. Wszystko, co stworzysz jest takie piękne! Ta tunika to kolejna rzecz do podziwiania, szczególnie po korekcie dekoltu, która wyszła jej na bardzo dobre. Bardzo podoba mi się nie tylko Twoje wykonanie, fason, ale i kolor, niezależnie od tego, jak wygląda w rzeczywistości, u mnie wyświetla się bardzo ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, ja tylko robiłam wg wzoru i to nawet nie do końca trzymałam się opisu. Inaczej zakończyłam rękawy i dół. Myślę, że prezentacja modelki też przyczyniła się do tak wysokiej oceny😊 Manekin to taki trochę lepszy wieszak i nie zawsze pokaże lepsze strony wyrobu.
      Dziękuję!

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten wzór podziwiam na innych blogach, teraz również u Ciebie. Tunika jest piękna, a te kieszenie są fantastyczne! Ja jakoś nie mam odwagi zabrać się za taki duży projekt, chociaż tak jak mówię - podziwiam go od dawna i naprawdę mi się podoba. Świetny pomysł z tym wypruciem nitki - nie wyobrażam sobie prucia całej tuniki. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja wprost przeciwnie. Duże projekty coraz częściej goszczą u mnie na drutach. Być może dają większą satysfakcję i dłużej je pamiętam:)
    Serdecznie pozdrawiam🙂

    OdpowiedzUsuń
  12. Sprytnie wybrnęłaś z sytuacji, a cała tunika jest tak śliczna, że pokusiłam się na wzór ;0)
    Samego dobra życzę Ci w Nowym Roku i serdecznie pozdrawiam :0)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ha! Cieszą się, że tak pozytywnie zaraziłam Cię tą tuniką😄
    Dzięki za życzenia i wzajemnie!

    OdpowiedzUsuń