wtorek, 4 lutego 2020

Spódniczka na każdą okazję

Powstała na specjalne zamówienie. Spośród szerokiej gamy fasonów wybrany został ten jeden najpiękniejszy. Wzór pochodzi z zasobów Dropsa więc zadowolona byłam, że będzie opis i nie trzeba będzie wytężać szarych komórek.
Nabyłam odpowiednią włóczkę, schemat wydrukowałam i przystąpiłam do pracy. Miałam nadzieję, że spódniczka szybko powstanie, bo na pierwszy rzut oka wydawała się prosta. Pierwsze rozbieżności powstały już przy próbce, która nijak się miała do próbki wzorcowej chociaż użyte druty i włóczka były takie same.
Spowodowało to, że na nowo musiałam rozliczać oczka do mojego rozmiaru. Szczęśliwie udało mi się dopasować odpowiedni rozmiar i prace ruszyły już szybciej.
Pomimo pierwotnych perypetii powstała taka mała czarna:)
Przód i tył robiony był dżersejem

Po bokach oraz na dole są rzędy  warkoczowe

W pierwszej wersji zaplanowałam u góry podwójny ściągacz  aby można było wciągnąć gumę.  Ostatecznie porzuciłam ten pomysł a na górze zrobiłam ażurowe dziurki aby można było w razie potrzeby wciągnąć sznureczek.
Spódniczka robiona jest na okrągło, z dołu do góry.

Zbliżenie na boczek:)

Tutaj w fazie końcowej:)

Na zakończenie kilka danych:
Włóczka: Lima Drops kolor 8903 - czarny
Druty; 3mm na ściągacz, 4mm-reszta
Na rozmiar M zużyłam 30dkg włóczki.
Początkowa liczba oczek, które nabrałam to 234.

Spódniczkę w takim rozmiarze robiłam po raz pierwszy. Bardzo jestem z niej zadowolona i żałuję, że w dzisiejszych czasach ta część garderoby została zastąpiona przez spodnie. Może są wygodniejsze i praktyczniejsze ale myślę, że w każdej damskiej szafie powinna się znaleźć chociaż jedna niekoniecznie mała czarna:)

I tym moim przemyśleniem kończę dzisiejszy wpis przesyłając wszystkim odwiedzającym serdeczne pozdrowienia:)

Bożena:)


26 komentarzy:

  1. Bardzo ładna i cieplutka.:) Pozdrawiam Bożenko.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękna Bożenko!!! WOW!!! No spódniczki to nie spodziewałam się :)). CUDO!!! Ja mam w szafie trzy spódniczki, ale zdecydowanie wolę sukienki :)). Za to moja mama to prawdziwa miłośniczka spódnic :)). Buziaki kochana!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje:) Jak będę miała wolne moce przerobowe to też sobie wydziergam. Fason mam już upatrzony:)
      Cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Nie dalej jak wczoraj buszując po Pintereście trafiłam na spódniczkę robioną na drutach i pomyślałam "szkoda, że jest to najrzadziej dziergania część garderoby" - a dzisiaj oglądam u Ciebie zdjęcia małej czarnej😀 Fajne te warkoczyki. Życzę miłego noszenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zauważyłam, że niezbyt często pokazywane są włóczkowe spódnice. Może przełamię złą passę:)
      A spódniczkę nosi moja córunia:)
      Serdeczności:)

      Usuń
  4. Z Dropsowymi opisami tak właśnie jest, że próbka jest z kosmosu, a opisy też wymagają czytania z dużym zrozumieniem. Ale grunt, że udało się wydziergać fajną spódnicę. Gratuluję! 234 oczka w okrążeniu to sporo, do tego czarna włóczka. Wymagało to na pewno sporo uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam prawie kurzej ślepoty! Do tego jeszcze zrobiłam sweterek też czarny!
      Jak ja kocham pastelowe jasne kolory!

      Usuń
  5. Spódnica elegancja i prześliczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Urszulko!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna i, jak zwykle u Ciebie, perfekcyjnie wykonana!
    Ja z tych co wolą spodnie, ale w szafie mam i sukienki i spódnice, jednak zakładam je od naprawdę wielkiego święta;)
    Pozdrawiam Bożenko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Aniu:) Jak się obrobię, to dla siebie też taką dziergnę:)

      Usuń
  8. Bardzo podobają mi się dzianinowe spódnice. Twoja również jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wyglada, ale nie na moje biodra :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przecież różne rozmiary - na każde biodra:)

      Usuń
  10. Jakoś na zimę ( i nie tylko;) bardziej preferuję spodnie, ale ciepłą spódniczkę ręcznie robioną mam w szafie:)
    Ta wyszła świetnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla młodszych i tych nieco starszych spodnie to najpowszechniejsza i najpraktyczniejsza część damskiej garderoby. Są jednak takie sytuacje, w których spódniczka jest pożądana. Dobrze Renatko, że masz taką spódniczkę:)
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Pięknie wygląda! Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło mi, że mój wyrób zyskał tak przychylną opinię:)
    Dziękuję za odwiedziny i też pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładna:) W mojej szafie nie ma ani jednej spódnicy czy sukienki:) Spodnie do wszystkiego pasują i wygodnie mi się jeździ rowerem:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu:)Najwyższy czas to uzupełnić. Mała czarna sukienka lub spódniczka to konieczność:) Chociaż każdy ma swoje ulubione ciuszki w których najlepiej się czuje:)
      Serdeczności:)

      Usuń
  14. Przepiękna spódniczka, świetny efekt warkoczy!!!
    Pozdrowienia serdeczne zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet fajnie dziergało się te warkoczyki:)
    Dziękuję i cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale piękna spódniczka. Bardzo fajne połączenie tych wszystkich wzorów. Elegancka i praktyczna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń