sobota, 30 października 2021

Drops on the Spiderweb Poncho

 Kiedy dostałam zaproszenie od Renatki z blogu Dziergawki   do przetestowania jej nowego projektu   Drops on the Spiderweb Poncho   długo się nie zastanawiałam. Przejrzałam zapasy włóczkowe i zrobiłam kilka próbek. 

Wyobraziłam sobie moją wersję "kropelek na pajęczynie" w bardziej zwiewnej formie ale zarazem ciepłej. Mój wybór padł na włóczkę Brushed Apaca Silk i prace ruszyły.

 Na początku dzierganie szło mi dość wolno. Po paru okrążeniach wszystko już zagrało. Problem tkwił w moim dość ścisłym dzierganiu. Użyta włóczka słabo się rozciąga więc należało dziergać luźno. Gdy to odkryłam praca już poszła piorunem:)

Wielką zaletą tego projektu jest jego uniwersalność. Zarówno lewa jak i prawa strona wygląda rewelacyjnie więc ponczo można nosić w każdej wersji tak jak komu pasuje:)

Z góry już ustaliłam, że moje ponczo zastąpi szal. Pomimo ażurowatości jest ciepłe i mocno przytulaśne.  Nie spada z ramion,  dokładnie otula no i nie można go zgubić bo zawsze trzyma się blisko ciała:)

Szacuję, że wydziergane przeze mnie ponczo ma rozmiar M. Oczywiście wzór zawiera wskazówki, według których można wydziergać każdy rozmiar.

Aby właściwie dobrać rozmiar przyszłego poncza należy zrobić próbkę. Do wyboru miałam kilka włóczek jednak jednogłośnie wygrała Brushed Alpaca Silk. Chociaż w składzie ma jedwab to taka ilość nie przeszkadzała w pracy a gotowy wyrób świetnie się zblokował.

A tutaj pierwsza przymiarka:)

Zapewne, zauważyliście, że podczas sesji zdjęciowej miałam osobistego asystenta.

Pomimo, chłodów i nocnych przymrozków motylek - bidulek przeżył. Dzielnie asystował mi podczas robienia zdjęć machając skrzydełkami i wędrując po całym ponczu w poszukiwaniu błędów:)

Do wydziergania poncza użyłam drutów o grubości 7mm. Zużyłam prawie 4 motki włóczki Brushed Alpaca Silk. 

Uzyskałam następujące wymiary:

  • obwód dekoltu - 64cm,
  • obwód dolnej krawędzi -300cm 
  • długość mierzona na imitacji szwu - 93cm
  • długość mierzona prostopadle do dolnej krawędzi - 70cm
  • ponczo waży 96g


 Ten piękny wzór Drops on the Spiderweb Poncho  jest już dostępny i można nabyć go TUTAJ

Dodatkowo Projektantka przewidziała upusty dla kupujących jej wzory.  Szczegółowe informacje znajdziecie  na jej blogu.

Pięknie dziękuję Renatce za możliwość przetestowania tego pięknego projektu poncza. 

Serdecznie wszystkich pozdrawiam

HB :)

 

22 komentarze:

  1. Super jest to ponczo fajny wzorek i fajny kolor wybrałaś. Podziwiam bardzo bo ja to na drutach tez mocno ściągam ale druty 7 mm nawet nie wiem czy mam takie duże.
    Fajnie było Cię zobaczyć w tym ponczu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu! Ta włóczka długo leżała i chyba czekała na ten projekt. Jak tyko zobaczyłam ponczo od razu wiedziałam, że jest stworzona do tego projektu:)
      Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  2. Piękna dzianina, przyjemny wzór, wszystkie próbki wyglądają ciekawie, ale jednakY ten błękit jest najbardziej twarzowy. Miło Cię zobaczyć :-) Towarzystwo motyla sympatyczne i wymowne. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam 3 próbki jedynie dla ostatecznego upewnienia się, że to będzie kolor dżinsowy. Motyl zapewne wyczuł ciepełko płynące z poncza więc grzecznie spacerował po nim:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Piękne i przytulaśne wyszło to ponczo! Cieszę się, że wreszcie mogę podziwiać prace innych testerek.
    Miałam motyla na sesji z czapkami, Lenard skomentował, że do ładnego przyleciał. Twój motyl zdecydowanie ma gust i nie bez przyczyny tam był!!!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu! Publikacja wszystkich projektów to bardzo przyjemny i zawsze ekscytujący moment:)
      Motylek nieco ożywił ponczo i szkoda, że nie został na dłużej.
      Serdeczności!

      Usuń
  4. Cudowne ponczo ,piekny wzór cudna wloczka i super wykonanie .Cóż więcej pisać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja musiałam sobie sama dekorację zrobić, a Tobie natura tak pięknie Poncho przyozdobiła :0)
    Piękna wersja Ci wyszła i chyba niebieski najlepszy z kolorów, które próbowałaś :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniu tak się składa, że moja dekoracja odleciała a Twoja zostaje z Tobą na zawsze:)
      W realu jeszcze wyraźniej widać, że niebieski to najlepszy kolor.
      Buziaki:)

      Usuń
  6. Coś pięknego....bardzo mi się podoba🙂🙂😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. Wyszło całkiem nieźle:)
      Pozdrowienia.

      Usuń
  8. Ładne ponczo. Z tego brązu też by ładnie wyglądało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Basiu! Też myślałam o brązie ale miał krótkie pasma kolorów i w gotowym ponczu nie układały by się dobrze.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie Ci w tym kolorze! I uważam, że ta włóczka, to był bardzo dobry wybór. Zastanawiałam się czy ten motyl jest prawdziwy i myślałam że nie. Niesamowite, że tak zapozował :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Reniu:) Dobrze czuję się w tym kolorze i pomyśleć, że ze 2 lata włóczka czekała na ten projekt:)
    To chyba był tresowany motyl, albo miał kontakt z show biznesem. Poruszał się po ponczu jak wytrawny model:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Prezentuje się bardzo ładnie, jest leciutkie jak jak piórko,tak wygląda 😘😘😘😘
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję, lekkie ale cieplutkie:)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie mogę, jakie śliczności. I w dodatku w moim ulubionym kolorze.

    OdpowiedzUsuń