środa, 8 lutego 2023

Sezon na czapkę

 Przeglądając moje zdjęciowe archiwum "X" znalazłam kilka fotek, których jeszcze nie pokazywałam. Prawie wszystkie wzory są już znane ale zestawienie ich w różnych kolorach zawsze pozytywnie inspiruje i zaskakuje:)


 Pętelki, serduszka i zielona czapeczka z "creeperem"

Zielona czapeczka to wynik miłości do minecrafta:)

Widok twarzą w twarz:)

Druga strona

 Z lotu ptaka:)

Niebiański widok:)

Włóczka w większości  to Alpaka Dropsa a rozmiar drutów to ok 3,5mm.

Autorką wzorów mozaikowych jest oczywiście Renia Witkowska z blogu "Dziergawki"

Aby nie być posądzoną o lenistwo (oczywiście zdarza mi się a jakże) moje ostatnie udziergi są skromne ale najważniejsze, że są.

 
To podkładki pod kubki w ilości aż 6szt z włóczki pochodzącej z czasów prehistorycznych:) Dokładnie nie pamiętam nazwy tych nici ale to jakaś wiskoza lub poliamid z dodatkiem srebrnej nitki. Przerabia się to to okropnie bo nie ma żadnego poślizgu.
Wzór częściowo odgapiony od Hani z blogu "Z Pasją Tworzone" a trochę mojej własnej twórczości.
Mam nadzieję, że Hania się nie pogniewa :)

Pozdrawiam 
HB

31 komentarzy:

  1. Jejku jakie te czapki są prześliczne , wzorki których nie ogarniam.Podkladki rzecz praktyczna no i wykorzystałaś starą włóczki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, mozaika zawsze przyciąga uwagę 😌
      Tej starej włóczki to jeszcze troszkę mam więc jeszcze parę podkładek powstanie.
      Pozdrowienia🙂

      Usuń
  2. Fajne te Twoje czapeczki . ja to jestem dopiero leń nie lubię i rzadko robię dwa razy to samo, dlatego Cię podziwiam !! A za te podkładki szczególnie . Robić 6 razy to samo jeszcze z włóczki co nie ma poślizgu to podziwiam ja bym to już dawno rzuciła w kąt. Nie ulega wątpliwości że cudne są i ta czapeczki i te podkładki. Dla mnie ważne że nie siedzisz nigdy z pustymi rękami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jaki leń. Patrząc na Twoją twórczość, udział w różnych zabawach i liczbę opublikowanych postów to jesteś pracowita jak pszczółka🐝
      Lubię powtarzać te same wzory bo za każdym razem wychodzi inaczej. Natomiast podkładki musiałam zrobić nowe bo stare się zużyły. Stara włóczka leżała więc podjęłam próbę jej wykorzystania. Jeszcze trochę jej zostało więc na pewno będzie ich więcej 🙂

      Usuń
  3. Piękna kolekcja czapek. Mozaika wymiata!
    Też jestem w trakcie produkcji podkładek, ciut większych, bo pod talerzyki. Utknęłam po 3 jednakowych sztukach, a miałam w planach dwa razy więcej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie znałam mozaiki to myślałam, że to musi być strasznie trudne więc pozostawałam w tej nieświadomości. Jako zodiakalny baran w końcu wzięłam ją na rogi a właściwie na druty i poszło ooo! 😄
      Podkładki to bardzo przydatna i estetyczna rzecz. Myślę, że Twoje będą bardziej udane niż moje 😌

      Usuń
    2. Będą tylko trochę większe:-)

      Usuń
  4. Śliczne czapki. Pozdrawiam przedwiosennie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe i cieplutkie słowa 🙂
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Piękne, niezwykle, niepowtarzalne. Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję!
      Dużo zdrowia życzę i serdeczności przesyłam🙂

      Usuń
  6. Śliczne czapeczki! W każdym kolorze wyglądają pięknie i wzór ciekawy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wzory są ciekawe i za każdym razem robienie ich to wielka przyjemność i ciekawość jak będą wyglądać na finiszu🙂
      Pozdrowienia przesyłam!

      Usuń
  7. W życiu bym Cię o lenistwo nie posądziła! Szczególnie, że pracowicie przejrzałaś archiwum i wyciągnęłaś takie fajne, kolorowe zdjęcia! Wzór czapki znany, ale jak mówią - najbardziej lubimy te piosenki, które już znamy ;) Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Racja😌 Nie ma co się męczyć nad nowymi wzorami jak stare są pod ręką 😜 Ale chyba nie lenistwo tylko droga na skróty😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Imponująca kolekcja mozaikowych czapek, imponująca i inspirująca:-) Ja właśnie robię próbki różnych zestawień do mozaikowej czapki właśnie. Mam kilka motków alpaki ale obawiam się że może podgryzać. Podkładki są urocze, przypominają niezapominajki:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cóż za zbieg okoliczności bo ja też robię próbki do mozaikowej czapeczki😄
    Z alpaki zrobiłam już kilka czapek i żadna mnie podgryza chociaż niektóre wełenki to mnie wręcz pożerają😭.

    OdpowiedzUsuń
  11. I mnie wkręciły mozaiki :) Dopiero co skończyłam czapka z serduszkami zeszła z drutów (jeszcze ciepła), a ja już zastanawiam się co następne. ;) Pozdrawiam Pchła K

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj w mozaikowym klubie Pchełko! Ciekawa jestem co następnego wskoczy na druty. Wybór jest ogromny🤗
    Cieplutko pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Imponujący komplet czapek! Tą zieloną zachwyciłby się moje dzieci :) A podkładki to taki wdzięczny dodatek do picia herbaty :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dziękuję! Cieszę się że zielona czapka znalazła uznanie wśród młodzieży. To dla mnie cenna wskazówka na przyszłość 🙂
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie, kolorowo i wybuchowo u Ciebie tym razem ;0)
    Moi chłopcy już wyrośli z Minecrafta, ale Creepe zawsze wzbudza w nas ciepłe uczucia ;0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Moniu! Mogę tylko dodać, że to wybuch z opóźnionym zapłonem. Prezentacja powinna być co najmniej rok temu😄
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze podziwiałam ludzi potrafiących zrobić czapkę

    OdpowiedzUsuń
  18. Wzorki ładnie się układają na głowie. Staranne i pomysłowe wykonanie, szlachetna włóczka...prawdziwy luksus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, na głowie wszystko układa się idealnie. Włóczka też w miarę przyzwoita😌

      Usuń