piątek, 4 października 2019

Jesienna Chusta

Witam !
Trochę czasu upłynęło od mojego ostatniego wpisu ale tym razem mam usprawiedliwienie. Otóż cała wina leży po stronie mojego telefonu. Nie mogłam robić zdjęć bo mój telefon jakimś nieznanym mi sposobem,  sam wysunął się z kieszeni i upadł na beton:(  No i jak nie ma zdjęć to i nie ma nowego wpisu. Kontuzja była bardzo poważna ale szczęście udało się go naprawić i dzisiaj mogę zaprezentować Wam mój nowy udzierg:)
Już od dawna nosiłam się z zamiarem wydziergania chusty według własnego pomysłu.  Długo to trwało bo do końca nie miałam sprecyzowanego planu ale ostatecznie i spontanicznie powstała dwukolorowa chusta w pajączki-pazurki, sama nie wiem jak określić ten wzór:)
Zastosowany wzór można znaleźć TUTAJ  ale ja korzystałam z tego filmiku

Chusta ma kształt trójkąta

Włóczka to Pure Merino  YarnArt- kolor bordo oraz Elian Royal- jasny szary. Najważniejszą kwestią było zmniejszenie zapasów włóczkowych i to się udało:)
 100% wełny zapewniło, że chusta jest cieplutka no i rozmiar też jest odpowiedni:)
Jeden z brzegów wykończyłam I-cordem a drugi pliską z prawych oczek, które zwinęły się do środka tworząc rulonik. Trzeci bok dość ładnie się prezentował więc już nic nie dorabiałam.
Tutaj chusta w trakcie powstawania. Kolor jest najbardziej zbliżony do oryginału:)
No i jeszcze kilka takich luźnych fotek:)




Zapewne kilka błędów popełniłam  i być może wprawne oko je wyłapie ale nie będę ich palcem pokazywać:) W sumie, to jestem zadowolona z mojego nowego dziergadła:)

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę przyjemnego weekendowego wypoczynku:)

45 komentarzy:

  1. Bożenko kochana, jak tylko zobaczyłam tytuł posta to już wiedziałam, że będzie cudo, a siedząc przed komputerem trochę do niego powzdycham :). I nie myliłam się, bo tak jest! Chusta piękna, obłędna i wielkie brawa za własny wzór!! Mnie skojarzył się z siecią rybacką i nostalgicznymi, rybackimi czasami. PIĘKNA! Znam ten ból, kiedy telefon psuje się i zdjęć nie można robić :(. Mnie w zeszłym roku tak wypadł i zakończył swój żywot. Buziaki i miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, masz rację. Rzeczywiście na części ciemnej wygląda jak sieć. Szkoda, że nie wędkuję ale na ryby to nada się, bo to samo ciepełko:) Zresztą jesień w pełni więc i chusta przyda się:)
      Ściskam mocno:)

      Usuń
  2. Cudna chusta, przepiękna. Wzór bardzo efektowny, ale umiejętnie zastosowany i dozowany, kolor piękny, ciepły. Praca perfekcyjna, a ewentualne błędy, których ja nie widzę, to znak rękodzieła :-) Podziwiam, podziwiam i jeszcze raz podziwiam :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko! Przed publikacją miałam małą tremę ale tak ciepłe przyjęcie rozwiało moje wątpliwości:)
      Serdeczności:)

      Usuń
  3. Kolejne niepowtarzalne cudo. Moim mało wprawnym, chociaż z dobrym wzrokiem okiem nie wychwyciłam błędów. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Przepiękna chusta- wzór mnie frapował od dawna, ale obawiałam sie zaciągania nitki:) błędy? nikt nie jest nieomylny,każda z nas, nawet te z długoletnim stażem je popełniają,
    Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zastanawiałam się nad zaciąganiem nitki ale musiałam spróbować:) Nitka na wierzchu, ściśle przylega do podstawy i powinno być dobrze. Ale jak będzie, to czas pokaże:)
      Dziękuję!

      Usuń
    2. Bożenko, nie mogłam znaleźć Twojego maila, a jest chusta do testów;) napisz proszę na reanja1@gmail.com

      Usuń
  5. Jakie błędy? Nic nie widać. Pierwszy raz widzę ten wzór, jest bardzo ciekawy. Gratuluję pomysłu zastosowania go w chuście. Niech się dobrze nosi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są Renatko są i to chyba kilka ale cieszę się, że za bardzo ich nie widać. Jest to dla mnie cenna lekcja bo nie miałam podanego gotowego wzoru i musiałam sama główkować:) Gdybym robiła po raz drugi to na pewno wprowadziłabym parę ulepszeń:)
      Ściskam Cię mocno!

      Usuń
  6. to się dopiero nazywa złośliwość rzeczy martwych. Chusta wyszła pięknie, bardzo ciekawy wzór

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Dzieje się to wtedy, kiedy najbardziej ta rzecz jest potrzebna. Ale ostatecznie dobrze się zakończyło:)
      Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  7. Śliczna chusta 🤗🤗🤗🤗
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę, się ogromnie, że chusta przypadła do gustu:)
      Pozdrowienia przesyłam:)

      Usuń
  8. Ale cudeńko, ciekawy wzorek i kolorki, błędów nie widzę ale sama praca to chyba powolna przy tym wzorze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam wzór to chyba należy do grupy "leniwego żakardu". Ja robię dość wolno ale praca szła dość szybko i robótka szybko przyrastała. Na początku to zastanawiałam się czy to ma sens czy dać sobie spokój. Ale ciekawość jak to będzie wyglądać przeważyła i robiłam dalej zaliczając po drodze parę pruć. Po zrobieniu, chusta musiała swoje odleżeć aby w końcu pokazać się na wybiegu:)

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy projekt i niebanalny:) Oby wieęcej takich powstawało:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu! Już w głowie kiełkuje mi następny pomysł ale muszę skończyć pozaczynane robótki. No i jeszcze czas najwyższy aby pomyśleć już o gwiazdkowych prezentach:)

      Usuń
  10. Bardzo oryginalny projekt chusty!!! Podziwiam pomysłowość i wielkość Twojego udziergu. Serdeczności zostawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Alinko! Ciepła chusta powinna być duża, aby było ciepło i przytulnie:)
      Uściski!

      Usuń
  11. Chusta jest obłędna!!! Cudeńko!!!Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zachwycająca chusta! Wygląda wspaniale!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu dziękuję ci za tak krzepiące słowa uznania:)))
      Serdeczności ślę:)

      Usuń
  13. Niesamowita!!! Oglądam i oglądam i nie mogę się napatrzeć... cudowna! Jesteś wielka Bożenko.
    Pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Patrz Aniu, patrz:) Przetarłam szlaki, więc może teraz będzie więcej prac wg moich własnych projektów:)
    Buziaczki przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bożenko, Twoja chusta jest po prostu obłędna. Taki wzór widzę po raz pierwszy i jestem nim zachwycona po sam czubek głowy. Podziwiam precyzję wykonania i ogrom pracy, jaki włożyłaś w wydzierganie tego cuda :-)
    Zostawiam moc cieplutkich pozdrowień:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko! Cieszę się ogromnie, że moja chusta wywołała takie pozytywne emocje:) A ja zastanawiałam się, czy w ogóle ją pokazać. Twoja opinia wzmogła we mnie chęć do dalszch dzierganych eksperymentów:)
      Całuski:)

      Usuń
  16. Chusta jest bardzo ladna.Gratuluję.Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chusta cudna- wzór, kolory, sposób ułożenia kolorów. Twórz dalej, twórz, bo masz niebanalne pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję! Pomysły są ale czasu brak.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. I am very happy, you like my blog.
    Thank you very much. Big hugs:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wzór wzorem, ale kompozycja czyni to coś. Brawo, że zrealizowałaś swój pomysł. Może ja też spróbuję? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuje! Takie własne pomysły dają dużo radości i zadowolenia:) Ja zawsze robiłam z gotowych wzorów bo to łatwiejsze (czytaj, miałam lenia). Każdy z nas ma jakieś pomysły, które odkłada na później i to jest błąd. Jak jest pomysł, to od razu należy go realizować. Spróbuj przenieś własny pomysł na druty a na pewno nie pożałujesz:)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fantastyczny wzór i piękne kolorki.Uwielbiam duże chusty, gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za wizytę i miłe słowa:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Patrzyłam na wzór i Twoja wypada o niebo lepiej. Chusta godna pozazdroszczenia, jeszcze te kolory, super. Przy okazji zapraszam do siebie do zabawy:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwałę oraz zaproszenie do zabawy. Nie wiem czy się kwalifikuję bo moja częstotliwość wpisów jest katastrofalna:)

      Usuń
    2. Myślę, że tak. Twoje pracę są wg mnie czasochłonne, wówczas trudno notorycznie coś pokazać zatem zapraszam raz jeszcze:).

      Usuń
  25. Wspaniale wygląda Twoja chusta, pięknie do
    dobrane kolory i ten wzór jakby do nich stworzony. Gratuluję pomysłu ok wykonania

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten wzór już chodził za mną od dłuższego czasu. W końcu mnie olśniło jak go wykorzystać i tak powstała chusta:) Dziękuję za dobre słówko:)

    OdpowiedzUsuń