czwartek, 2 stycznia 2020

Szalik na Nowy Rok

Kochani!  
 W nowym Roku życzę Wam zdrowia i powodzenia w życiu osobistym,  ciekawych i udanych projektów. Niech radość i szczęście gości u Was przez cały 2020 rok:)
 
Dobrze, że Nowy Rok już jest bo zawsze z jego nastaniem kojarzone są nowe dobre rzeczy i wiązane są większe nadzieje na lepsze. Stary Rok nie był zły ale jego końcówka dała mi się we znaki  nawałem różnego rodzaju prac. W szczególności ostatni miesiąc w minionym roku należał u mnie do bardzo pracowitych. Szkoda tylko, że nie widać tego na blogu. W związku z tym nagromadziło mi się wiele zaległości, które należałoby uregulować. Przedłużający remont szczęśliwie dobiegł końca i na drutach również udało mi się dziergnąć parę rzeczy. Powstały dziergane prezenty gwiazdkowe:) No i znowu jest problem bo nie udało się zrobić zdjęć ale nowi właściciele obiecali zdjęcia na ludziu:)  Wobec tego czekam cierpliwie na zdjęcia a póki co przedstawiam szalik, który powstał jeszcze w starym roku.
 W sumie to skupiłam się na wzorze i ciekawa byłam jak będzie wyglądać w gotowym wyrobie.
Szalik jest mocno ażurowy więc żeby było cieplej trzeba szyję otulić kilka razy.


Po raz pierwszy robiłam takie długie oczka. Wzór ma kilka plusów ale też mały minusik.
Plusy to: szybko przybywa robótki,  mało skomplikowany, ładny. Minus to zaciąganie i trzeba rozważnie dobierać do niego włóczkę.


Do kompletu powstała również czapka. Dość mocno ażurowa ale w pierwszej wersji miała mieć ciepłe podbicie. Po przymierzeniu okazało się, że ciepłe podbicie powstanie ale nieco później.

Tutaj jest zbliżenie czapki jeszcze w trakcie roboty a poniżej już wykończona na łonie natury:)

a na koniec znowu razem w komplecie:)



Dla zainteresowanych kilka informacji w kwestii wykonania:
Włóczka: Fashion - Schachenmayr kol.83
Druty: KP 4mm
Wzór znaleziony  Tutaj
Na szal nabrałam 70 oczek.

Z ostatniej chwili:
Powstaje męski komin - ocieplacz.


Kominowym wątkiem kończę dzisiejszy wpis przesyłając Wam moc uścisków:)


21 komentarzy:

  1. Ostro wyszłas w Nowy Rok.Masz racje,ten wzór jest piękny ale niestety nitki lubia się zaciągać. Kolorki cudowne.Wszystkiego Dobrego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Urszulko. Początki zawsze są piękne a jak będzie dalej to zobaczymy:)
      Pozdrowienia ślę:)

      Usuń
  2. Wzór w wyrobie wygląda rewelacyjnie. Szal bardzo mi się podoba. Życzę Ci udanego Nowego 2020 Roku! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wszelkiej pomyślności w Nowym Roku:)

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego na ten Nowy Rok:) świetny komplet, ale wzór faktycznie jest problemowy, takie oczka lubią się zaciągać. Ostatnio z podobnych oczek zaczęłam sweterek, ale pod koniec sprułam, bo zaciągnęłam kilka razy włóczkę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie to wygląda, do końca dotrwałam ale drugiego razu chyba nie będzie.
      Zdrowia, pomyślności i wszystkie naj, naj:)

      Usuń
  4. Bożenko kochana przede wszystkim szczęśliwego Nowego Roku i samej pomyślności! Komplet jest przeeeeepiękny!! I jakie wspaniałe, ciepłe kolorki :). Cudowny!! Buziaki kochana!
    PS. zaraz podejrzę sobie tę włóczkę bo pięknie się jej barwy komponują :) Dziękuję za nazwę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko, pięknie dziękuję!
    W rzeczywistości, kolorki są bardziej stonowane. Włóczka w składzie ma 25%wełny i 75% poliakrylu więc nie za bardzo da się ujarzmić:)
    Moc uścisków przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne prace!!! Szalik wyjątkowy! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super szalik, a wzór bardzo efektowny, bardzo. Podziwiam i pozdrawiam serdecznie i jeszcze noworocznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie:)
      Serdeczności przesyłam:)

      Usuń
  8. Wspaniały komplecik udziergałaś Bożenko. Pięknie się prezentuje, jestem pod wrażeniem tego ażurowego wzoru.
    Wszystkiego dobrego w 2020 roku Ci życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko! Wzajemnie życzę dużo dobrego:)
      Uściski!

      Usuń
  9. Puchaty io cieply azurek, bardzo mi sie podoba! Dobrego nowego roku Ci zycze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie dziękuję!
    Pomyślności w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem .Śliczności udziergałaś.

    OdpowiedzUsuń