czwartek, 1 lutego 2024

Czarna 40-stka

 Na wstępie chcę wyjaśnić, że tytuł posta nie dotyczy mnie bezpośrednio bo ani nie jestem brunetką ani 40-stką choć to drugie to by mi bardzo pasowało:) 

Tytuł odnosi się do tego sweterka, który ostatnio wydziergałam:

W zamyśle to miał wyglądać zupełnie inaczej ale w trakcie tworzenia jego koncepcja zmieniała się jak kameleon (tylko kolor pozostał niezmiennie czarny):)

 Sweterek robiony był w częściach od dołu do góry. Ściągacz na dole robiony był w poprzek a potem nabrałam oczka na tył, który miał być gładki i taki pozostał.

Na przodzie zaplanowałam warkocze ale zupełnie inne niż te widoczne. Te obecne to miała być próbka wzoru, która w miarę robienia powiększała się a że wyglądała nieźle to szkoda było mi pruć i tak zostało do końca.


 Potem tylko dorobiłam ściągacze na przodzie i zszyłam poszczególne części sweterka.

Jak widać, trochę kombinowałam przy robieniu tych ściągaczy:) Można było prościej to zrobić ale ja lubię komplikować sobie robotę:)

Czy efekt końcowy mnie zadowolił? 

Hmmm, wygląda nieźle i nawet pasuje:) Myślę, że będzie to seterek do zadań codziennych. Brakuje guzików, które już kupiłam oraz z lenistwa nie zdążyłam go zblokować co mam zamiar niezwłocznie uczynić chyba, że wcześniej go zaużywam:)


Zdjęć na modelce brak bo domowy fotograf zastrajkował:) Mówi, że jest zimno:) co znaczy, że  zapewne trzeba  coś mu wydziergać.

 Sweter został zrobiony z włóczki 40-stka (40%wełny, 60%akryl) i stąd ten tytuł posta. Zużyłam niecałe 3 motki włóczki a druty to chyba 4mm.

Na zakończenie chciałam serdecznie podziękować za przemiłe komentarze dotyczące sweterka Feather Moss. Takie słowa sprawiają, że che się żyć i chce się dziergać:) Gorąco DZIĘKUJĘ!

Pozdrawiam!

HB


28 komentarzy:

  1. Sweter jest super a czarny by mi się teraz przydał, ale ja tradycjonalistka jestem i zawsze jak dziergam na drutach to od dołu do góry. Poza tym wszystko mnie gryzie oprócz bawełny i akrylu, więc jak dla siebie to tylko z takich włóczek dziergam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, niezmiennie zachęcam Cię do drutów. Wybór włóczek przyjaznych dla wrażliwców jest duży i każdy może znaleźć coś odpowiedniego. Akurat ten sweterek dziergany jest od dołu tylko ściągacz jest inaczej robiony. Mam nadzieję, że przekonam Cię do drutów i będę podziwiać twoje wyroby🙂.

      Usuń
  2. Wspaniały udzierg, faktycznie kombinacji sporo ale ważne że podoba się i jesteś zadowolona, jest piękny,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki sweterek zawsze się przyda.
    Dziękuję i pozdrawiam🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny sweter, bardzo oryginalnie zrobiony i te ściągacze w poprzek, jak i śliczne warkocze - gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję! Wzorek warkoczowy znalazłam na YouTube ale nie zapisałam go i teraz nie mogę znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny sweter, cudne ma te wzory warkoczowe, a do tego pomysłowe rozwiązanie ściągaczowe, podziwiam efekt. Co ciekawe jak właśnie robię sweter robiony od dołu, zszywany, trochę ryzykownie bo nie wiem czy włóczki wystarczy:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie, przy swetrach robionych od góry nie ma tego stresu z ilością włóczki. Zawsze można skrócić rękawy lub długość sweterka. Robiąc od dołu trzeba mieć większą ilość nici lub kombinować. Wtedy mogą powstawać bardzo ciekawe udziergi. Mój sweterek (chociaż miałam wystarczającą ilość włóczki) to też połączenie różnych pomysłów i rozwiązań co dało nawet przyzwoity efekt i jestem z całości zadowolona🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że sweterek nadaje się nie tylko do zadań codziennych, ale sprawdzi się też w zadaniach specjalnych - w jakimś eleganckim wyjściu! Bo jest bardzo elegancki!
    Ja bym nie dodawała guzików i zostawiła go otwartym.
    Ciekawa jestem jak się zmieni po blokowaniu, ile urośnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. No, nie strasz😲. Już robiłam sweter z tej włóczki i całkiem nieźle się zblokował. Mam nadzieję, że będzie dobrze, nawet jak trochę się wydłuży to nic się nie stanie. Te warkoczyki dość mocno trzymają całość w ryzach😌

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładna "40". Dobrze, że nie zrezygnowałaś z tych "próbnych" warkoczy, bo są idealną ozdobą sweterka.
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Wyglądają nieźle ale są włóczkożerne. Dobrze, że miałam więcej włóczki🙂

      Usuń
  11. Wspaniały sweter! Czarny, pasujący do wszystkiego, wyszczuplający - same zalety :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Szczególnie ta wyszczuplająca zaleta przypadła mi do gustu😄

      Usuń
  12. Bardzo ładny sweterek. Myślę, że do zadań niecodziennych też będzie idealny. Pozdrawiam K :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią "od piątku i od świątku" 😉

      Usuń
  13. Taki sweterek do wszystkiego. Te warkocze prezentują są prawdziwą ozdobą.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie dopracowana 40-stka. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Has tejido un diseño muy bonito. BESICOS.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podoba ten fason czterdziestkowy. Elegancki, wyszczuplający, stylowy. Przydaje się na chłodniejsze dni.

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję, czarny to uniwersalny kolor i pasuje do wszystkiego (prawie😌)

    OdpowiedzUsuń